fbpx

שמן נים- פתרון קדוש לבעיות מזיקים

איתי לוי

בטח כבר שמעתם על שמן נים – השמן המופק מפירות עץ האיזדרכת ההודי ומשמש מגדלים רבים בכל העולם כדי להגן על צמחיהם מפני מזיקים.


אבל האם ידעתם שעץ האיזדרכת קדוש באיזורים מסוימים בהודו? הוא מוזכר בכתבים קדושים עתיקים, ואפילו קיבל את השם בסנסקריט "Sarva Roga Nivarini"- "מרפא כל התחלואות".

תוצרי העץ משמשים את ההודים בדרכים שונות כבר אלפי שנים: הקליפה, העלים, הפריחה, הפירות והזרעים שימשו לטיפול בתחלואות שונות החל מבעיות עור ועד סכרת ואולקוס. ענפי העץ שימשו כמברשות שיניים טבעיות בעלות מאפיינים אנטי-ספטיים. השמן המופק מהעץ שומש כקוטל-זרע, כתכשיר לטיפוח, כשמן בערה ועוד. 

השימוש בחומרי הדברה כימיים בעידן המודרני החל בתחילת המאה ה-20, ובמהרה הפך לתעשייה גדולה ומתפתחת. חומרים רעילים כמו DDT שומשו בכמויות אסטרונומיות בחקלאות על מנת לחסל מזיקים. רבים מחומרי ההדברה האלה מאוחר יותר התגלו כחומרים מסרטנים ורעילים לאדם ולסביבה.

בנוסף לסכנה הבריאותית הישירה, שימוש בחומרי הדברה כימיים יוצר בעיות נוספות:
הוא פוגע גם במאביקים ובאויביהם הטבעיים של המזיקים, יוצר סלקציה מלאכותית לעמידות לרעל, יכול לגרום להתפרצות של מזיקים משניים העמידים לרעל ובעיקר מפר את המאזן האקולוגי.
לכן עולם ההדברה עובר שינוי גישה: פחות קטילה ויותר איזון והרחקה – מהדברת מזיקים לאקולוגיה מעשית – שימוש בחומרים טבעיים והדברה ביולוגית על מנת לצמצם את הנזק הכלכלי בעודנו שומרים על הסביבה.

גם אנחנו כמגדלים ביתיים ממש לא רוצים להכניס חומרי הדברה רעילים הביתה, אבל מזיקים יכולים להיות בעיה גדולה לצמחים שלנו. לכן פתרון טבעי ובטוח כמו שמן נים הוא פתרון מושלם עבור מגדלים ביתיים.

לשמן נים מרכיב פעיל ייחודי הנקרא אזדרכטין, חומר בעל יעילות מוכחת כמדכא תאבון וגדילה אצל למעלה מ-200 מינים שונים של חרקים. בכך שמן הנים דוחה את המזיקים מהצמח, והנזק לגידול נמנע בלי נזק סביבתי לבעלי חיים ולבני אדם.

השמן הטבעי אינו רעיל ולכן בטוח ומומלץ למגדלים ביתיים.

 

המוצרים הבאים בחנות שלנו מבוססים שמן נים וחומרים טבעיים נוספים לטיפול בבעיות מזיקים:

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם
איתי לוי
טיפול בטרריום -כל מה שצריך לדעת
איתי לוי
אין דבר כזה סוקולנטים!
איתי לוי
שמן נים- פתרון קדוש לבעיות מזיקים
איתי לוי
3 סוגי מערכות הידרופוניקה שיתאימו לכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להיות הכי מעודכנים?

השאירו פרטים והרשמו לניוזלטר החינמי!