fbpx

אין דבר כזה סוקולנטים!

איתי לוי

אז מה זה לעזאזל סוקולנט?

נתחיל מזה – אין כזה דבר משפחת סוקולנטים! לצמחים מסויימים יש מאפיינים סוקולנטים. ואם אתם רוצים לא להרוג את הצמחים בעלי המאפיינים הסוקלנטים שלכם תקראו את הפוסט הבא.

במסגרת הסדנאות לגידול צמחים שאנחנו מעבירים, הרבה פעמים אני שומעת ממשתתפים  
מגוון כפניות, צמח סוקולנטי ממקסיקו, במשתלה.
מגוון כפניות, צמח סוקולנטי ממקסיקו, במשתלה.
וקולנטים לא צריכים כמעט מים", "כמה להשקות סוקולנטים?", "שמתי את הסוקלנט באור מלא וכמעט לא השקתי ועדיין הסוקלנט שלי מת" ובכלל התייחסות לסוקולנטים כמשפחה של צמחים. כאן מתחילה הטעות.

 אז בואו נעשה סדר! צמח סוקולנטי, או בעברית "בשרני", הוא כל צמח שאוגר נוזלים בתוך רקמות בשרניות מיוחדות, בעלים, בגבעול או בשורשים. הגדרה רחבה של המונח כוללת גם גאופיטים – צמחים שאוגרים נוזלים בקנה השורש ובשורשים (כמו אירוסים, בצלים וצמחי פקעות) . אגירת הנוזלים בחלקי הצמח מאפשרת לצמחים אלה לקיים את עצמם בשעת בצורת ולשרוד תקופת יובש ארוכות.

זאת אומרת שסוקולנט הוא מאפיין של צמח ולא סוג של צמח. לכן לא ניתן להתייחס לכל צמח עם מאפיינים סוקולנטים כ"סוקולנט", ואי אפשר לשאול "כמה להשקות סוקולנט?" – יש צמחים עם מאפיינים סוקלנטים שאוהבים להתייבש לגמרי לפני ההשקייה הבאה כמו קקטוסים, ולעומתם יש כאלה שאוהבים אדמה לחה כמו לדוגמא חלבלובים.

חלבלוב טריגונה - צמח סוקולנטי שמקורו באפריקה
חלבלוב טריגונה – צמח סוקולנטי שמקורו באפריקה

למעשה, צמחים סוקולנטים התפתחו בנפרד בלפחות 25 משפחות צמחים שונות, וניתן למצוא אותם בכל היבשות למעט אנטארקטיקה. הם נמצאים באיזורי מדבר וחופים, וכל איזור שבו מים וגשם קצת יותר קשים להשגה ולכן זה בעצם אומר שצמחים שונים בעלי מאפיינים סוקולנטים יצטרכו תנאים שונים – כמות ההשקייה, התאורה וסוג מצע הגידול.

לכן כמו כל צמח שאתם מגדלים, אנחנו ממליצים לזהות את הסוג, ללמוד ולהבין אותו ואת התנאים הנחוצים לו. ואם זה נראה לכם קשה או מלחיץ, תבואו לסדנת הגינון הביתי שלנו ותלמדו את כל העקרונות החשובים כדי להבין את הצמחים שלכם.

אז לסיכום, אין צמחים סוקולנטים אלא צמחים עם מאפיינים סוקולנטים, והתנאים הנחוצים להם שונים ומגוונים, לכן נזהה ונבין את הצמח שלנו והטיפול הנכון בשבילו.
פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם
איתי לוי
טיפול בטרריום -כל מה שצריך לדעת
איתי לוי
אין דבר כזה סוקולנטים!
איתי לוי
שמן נים- פתרון קדוש לבעיות מזיקים
איתי לוי
3 סוגי מערכות הידרופוניקה שיתאימו לכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להיות הכי מעודכנים?

השאירו פרטים והרשמו לניוזלטר החינמי!