fbpx

האם צמחים הם יצורים חיים?

שקד
האם צמחים הם יצורים חיים?

הרבה אנשים מתלבטים לגבי השאלה, מה מידת החיות של צמחים. האם הם כמו בעלי חיים? האם הם מרגישים? האם הם שומעים ורואים?האם כאשר אנחנו מגדלים אותם והורגים אותם, הם מודעים למוות של עצמם? התשובה היא כן!

צמחים הם יצורים חיים וכמו כל היצורים החיים, הם רוצים לחיות! יש להם יצר הישרדותי ומנגנוני הגנה.  נכון, לצמחים אין מערכות עצבים ואין להם מוח, אך יש להם חושים בדיוק כמו לנו בני האדם. הם רואים, שומעים, מריחים, מרגישים. הם קשובים לסביבתם ומעבירים מסרים בינהם על איומים בסביבתם ואפילו על מתי הגיע הזמן להבשיל, הם מתקשרים, פשוט בשפה אחרת, והרבה יותר לאט. ממש כיאלו הם רואים את העולם בסלואומואשן כזה שהם לא מסוגלים לתפוס את הקצב שלנו, בני אדם ושאר החיות.

אז איך החושים של צמחים עובדים?

בסוף הפוסט תדעו אילו חושים יש לצמחים ואיך הם באים לידי ביטוי.



3 החושים של הצמחים

 

1. חוש הראייה

לבן אדם 5 חיישני ראייה, לצמח יש כ-11 הוא יודע להבחין בקשת צבעים: כחול, אדום בהיר, אדום כהה, אולטרה־סגול, ועוד. אם קרן אור תאיר את החולצה שלכם כאשר תעמדו קרוב לצמח הוא ידע להבדיל אם אנחנו לובשים חולצה אדומה או כחולה, מתי אנחנו קרובים אליהם, הם יודעים אם העברנו אותם מיקום ומאיזה כיוון מגיע האור. כולם מכירים את הדוגמא של הצמח אשר צומח לכיוון האור.

 


 

2. חוש השמיעה

צמח יכולכול לזהות תדרים הוא מרגיש את הרטט של גלי הקול ומשתמש באדמה או באוויר כמדיום הקול. מחקר שנערך בפרחי נר הלילה מצא כי  הפרחים שנחשפו לצלילי כנפי דבורים ועשים, העלו את ריכוז הסוכר בצוף שלהם בתוך זמן קצר. ריח- צמחים פולטים וסופחים ניחוחות, הם מסוגלים לקלוט את הכימקלים שבאוויר ולהגיב בינהם. לדוגמא 'אתילן' אותו הורמון שכשאר הצמח 'מריח' אותו הוא ממהר לשלוח איתו להבשלה. 

 


 

3. חוש המגע

זוכרים את הצמח ביישנית?  צמחים יודעים מתי אנחנו נוגעים בהם, והם גם יודעים להבדיל האם המגע הוא מסוכן להם או לא, הם ידעו להבחין האם מדובר בעקיצה של חרק מזיק ולהפריח רעלנים ע"מ להדחוף את המזיקים, באופן כללי, צמחים לא כל כך אוהבים שנוגעים בהם… אז להבא כאשר אתם מלטפים את הפוטוס שלכם, תתחשבו בו. ואם השתכנעתם ואתם מבינים את הזכות של הצמחים שלכם לחיות



סקרנו את סוגי ההחושים של הצמחים אחת ולתמיד. מקווים שהמאמר הזה עזר לכם להכיר יותר את עולם הצמחים.

שתפו אותנו בתגובות מה המאמר חידש לכם.

 

 

 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם
איתי לוי
טיפול בטרריום -כל מה שצריך לדעת
איתי לוי
אין דבר כזה סוקולנטים!
איתי לוי
שמן נים- פתרון קדוש לבעיות מזיקים
איתי לוי
3 סוגי מערכות הידרופוניקה שיתאימו לכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להיות הכי מעודכנים?

השאירו פרטים והרשמו לניוזלטר החינמי!